Contact Points with Wiebke Leister: Echoes and Afterlives

 

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Contact Points with Wiebke Leister: Echoes and Afterlives

performed publication with soundscape

Gesture, Trace and Performance, Cragg Lecture, University for the Creative Arts, Canterbury

2017 (30 November 2017)

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Contact Points with Wiebke Leister: Echoes and Afterlives

出版物とサウンドスケープのパフォーマンス

『Gesture, Trace and Performance』国際会議(カンタベリー、University for the Creative Arts、Cragg Lecture)

2017年(2017年11月30日)

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This project explores the psychological and aesthetic significance of voice and face masking through collaboration on a live improvisation with collage and soundscape. Echoes and Afterlives puts emphasis on liveness and re-mediation between sound, still image and performance by using the sounds generated from the gestures of the live collage (e.g. cutting and folding the pages) and improvising with these sonic environments, which in turn will give impulses to the live collage. 

In this project, I performed on Wiebke Leister's photographic live collage performance as the only materials for my sonic improvisation.

This is the collaborative project with Dr Wiebke Leister (the Course Leader for MA Photography at London College of Communication, University of the Arts London). 

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面の顔と声が有する心理的および美的な意味を、コラージュとサウンドスケープの即興における協働によって探求するプロジェクト。『Echoes and Afterlives』では、ライブコラージュの行為から生じた音を使ってサウンドスケープを作り上げて行くことによって、ライブコラージュに刺激を循環させ、音、静止画とパフォーマンスの間に存在しうるライブ感と再媒介を強調する。

Wiebke Leisterの、写真を使ったライブコラージュパフォーマンスを音響即興演奏の素材として扱った。彼女のパフォーマンスを用いたパフォーマンスである。

ロンドン芸術大学、MA Photography at London College of CommunicationのコースリーダーDr Wiebke Leisterとの共同制作プロジェクト。

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